Uusi lukuvuosi, uudet tuulet

No mutta hei!

Lukuvuosi on vaihtunut ja näin ollen blogissakin vallitsevat uudet tuulet. Viime vuonna tätä blogia ylläpitäneen ja koko idean keksijän, Kirsin, toiveet käyvät pian toteen. Nimittäin minä sekä muutama muu, otamme blogin haltuumme lukuvuodelle 2019-2020. Olen todella innoissani, että pääsen jakamaan omia fiiliksiäni kaikille niille, joita meininki täällä Alkiolla kiinnostaa. Toivottavasti teksteistämme on hyötyä varsinkin heille, jotka mahdollisesti meidän jalanjälkiämme tänne seuraavat. 


Mutta, kuka minä oikein olen?


Nimeni on Nelli, olen viime kevään ylioppilas eli vietän ensimmäistä välivuottani täällä Alkiolla. Linjani on englannin kieli ja kansainvälisyys, tutummin KK, jossa opiskelen viestinnän ja median perusopintoja. Olen kotoisin Korpilahden kokoiselta paikkakunnalta, joten sillä saralla olosuhteet eivät tänne muuttaessa oikeastaan muuttuneet.





Tieni Alkiolle oli alusta asti oikestaan melko selvä. Jo ennen yhteishaun tuloksia lähetin hakemuksen tänne, ihan vain varmuuden vuoksi. En muista itse hakuprosessista totta puhuen yhtikäs mitään, enkä tiedä haluaisinko enää hakemustani lukeakaan... Kun opiskelupaikkaa ei irronnut, oli varasuunnitelmani jo valmiina. Tavarat kasaan ja Korpilahdelle. Opisto oli itselleni entuudestaan tuttu veljeni kautta, sillä hän opiskeli täällä itsekin joitain vuosia sitten. Minkäänlaisia muistikuvia esimerkiksi rakennuksista tai edes Korpilahden sijainnista minulla ei ollut ennen kuin otin kaikesta selvää tämän kevään toukokuussa. Tämä kyseinen blogi helpotti huomattavasti, Alkion omien nettisivujen lisäksi, käsittämään millainen paikka on kyseessä. Oli mukava lukea entisten opiskelijoiden kokemuksia paikasta, jossa seuraavan vuoden tulisin viettämään.


Tietenkin alussa jännitti, paljonkin. Olin ensimmäiset viikot melko hukassa, mutta omien linjalaisteni samanlaiset kokemukset helpottivat kyllä sopeutumisessa. Nyt kutsumme Korpilahtea jo toiseksi kodiksi, sillä onhan paljon puhuttu Alkio-henki oikeastikin olemassa. 


Blogia kanssani ylläpitävät myös muutamat muut opiskelijat muilta linjoilta, he esittäytyvät myöhemmin tänä vuonna. Innolla odotan, mitä kaikkea saamme yhdessä tänne kirjoittaa ja varsinkin, mitä kaikkea nämä 190 päivää Alkiolla tuovatkaan tullessaan.



- Nelli, englannin kieli ja kansainvälisyys 2019-2020

Kommentit